Hardlopen en Yoga

Om dit moment zit ik achter de computer om mijn afgelopen 3 jaar aan hardlopen en yoga-ervaringen op papier te zetten. Voor mijn afsluiting van mijn 3,5 jarige CAY-opleiding wordt gevraagd je persoonlijke verhaal te presenteren. Je zou zeggen dat je dat verhaal na al die uren, maanden, jaren op de yogamat kristalhelder kunt weergeven. But it ain’t no easy job heb ik al gemerkt.

Terwijl ik door mijn yogaboeken blader, vol met ervaringen, aha-erlebnissen, quotes en lesverslagen, kwam ik een verslag tegen die ik in één lijn op papier had gezet. De titel: hardlopen en yoga. Mijn verhaal: hoe yoga en hardlopen samensmelten tijdens een ½ marathonwedstrijd.

Verbazingwekkend hoe zeer ik me nog steeds herken in het stuk. En hoe blij ik ben dat ik het heb bewaard. Het verhaal maakt mij nog eens duidelijk welk effect yoga op mijn sportprestaties (hardlopen, maar ook dans en capoeira bijvoorbeeld) en nog belangrijker op mijn sportervaringen heeft gehad.

En vanochtend bedacht ik me ineens: misschien geeft het stuk een ingang tot eigen onderzoek bij andere sporters. Normaal ben ik er niet zo van, maar hierbij een uitzondering.. ik maak mijn verslag publiek: Hardlopen en Yoga (c) Zita van Wees

Veel leesplezier.
En wie deelt hoopt dat er gedeeld wordt: comments are welcome!