Silent Run ~ Amsterdam (feat. Stadswild.nl)

Soms kom je concepten tegen, waarvan je gewoon weet: dit is ijzersterk.
Dit geeft leven. Dit geeft plezier. Dit waardeert. Dit inspireert.
Ik presenteer: Stadswild.nl.
Het idee: mensen weer verbonden laten voelen met de natuur. Met hun natuur. Om hen heen, direct in de stad, maar wellicht ook in henzelf. Stadswild organiseert trainingen in de stad Amsterdam, van cross fit, yoga en personal trainingenhardlopen door hartje Amsterdam in stilte tot aan voeding en coaching.

De groep groeit als kool. Er is een enorm enthousiaste uitwisseling van informatie op de facebook-pagina en de trainingen zijn elke keer weer een verrassing.

Ik train zo regelmatig mogelijk bij stadswild, vooral de cross traingen door de stad. Als extraatje op mijn yogalessen en hardlooptrainigen. En nu bijvoorbeeld als voorbereiding op mijn volgende Egmond 1/2 Marathon.

Vanavond echter een speciale editie, waar ik bijzonder nieuwsgierig naar ben: de stilte-run bij nacht. Ik stille blijdschap wacht ik 23 uur af..

Eerder al merkte ik de ongelofelijke uitwerking die yoga heeft op mijn hardlooptechniek, zeker fysiek maar niet minder mentaal-emotioneel. Er is een heldere focus, een alerte houding, een aandachtige ademhaling, een soepel lichaam en sterke corekracht. Dit alles gecombineerd geeft mijn hardloop- en cross trainingen echt een extra dimensie. Het gaat makkelijker. Was ik vroeger vaak vanuit (wils-)kracht aan het trainen en deed mijn lichaam pijn, voel ik nu een beweging vanuit ontspanning en open interesse naar hoe mijn lichaam reageert. En dit is waar de stilte-run vanavond om draait. Te luisteren in plaats van meteen te reageren. Te voelen wat er gebeurt en niet te anticiperen.

Het leven is een avontuur. En Stadswild draagt hier momenteel een grote steen aan bij.
Ik zeg: try before u die!