Easy Like a Sunday Morning ~ Yoga & Hardlopen

Zondagochtend. Lekker loom opstaan. Het zonnetje schijnt.
Easy Like a Sunday Morning…

Nike Running liet zich door dit gevoel inspireren en organiseerde in het kader van de Romance of Running Experience in het Vondelpark Pavilioen een lekker relaxte ochtendloop, waarbij een rustig rondje van 3km werd gecombineerd met yoga-houdingen.
Een cadeau voor mij om daarvoor gevraagd te worden! Ik kon mijn ideeën over de Chi Running in combinatie met Critical Alignment Yoga vorm geven in een training waarin bewustzijn over hardloop- en yogahoudingen met beweging vanuit meer ontspanning de kern vormden.

De training werd gevolgd door echte hardloopfanatiekelingen, zowel mannen als vrouwen. Voor velen was de (op Chi Running gebaseerde) techniek van middenvoetslanding en lopen vanuit een helling nieuw. En velen voelden inderdaad een ontspannere houding tijdens het lopen. Het interesse naar meer uitleg over het gevolg van een juiste hardloophouding was groot, wat mijn enthousiasme voor deze prachtige combinatie nogmaals verstevigde…
dank aan alle deelnemers en Nike Running!

Wil je meer weten over de combinatie hardlopen en yoga? Vanaf september 2012 zal ik vaker workshops Run & Yoga organiseren…
Stuur mij gerust een mail! (zie contact).