Waar zit ‘ik’?

Een vraag die iedereen zich in het leven wel eens afvraagt… Waar zit het ‘ik’? In het boek ‘Noch eine Runde auf dem Karussell’ van T. Terzani kom ik een mooie passage tegen:

‘De Chinezen zeggen ‘ik’ en leggen de wijsvinger van de rechte hand op de neus. Maar kan het ik in de neus zijn? Kan het zich in het hart bevinden, waar men in de Verenigde Staten de hand vaak legt, als men over zichzelf spreekt? Of misschien in het hoofd waar andere mensen naar wijzen en hiermee aanduiden dat zij het verstand hoger inschatten dan het gevoel?’

‘Bestaan wij niet uit veel lichamelijke delen, welke wij echter ook nooit echt zijn?’

Mooi begin van de zaterdag. Ik laat de woorden rustig binnenkomen. Want ook ik (ik!?) zit soms met de vraag wat of wie ik denk dat ik ben…

Fijn weekend!

20120225-130148.jpg