Van oud naar nieuw: Yoga & Meditatie Retraite Zweden

Nog vaak denk ik er met een grote glimlach aan terug en voel ik weer de innerlijke rust en vrijheid…

This slideshow requires JavaScript.

Afgelopen december voelde ik de druk weer toenemen, het nieuwjaarsfeest stond voor de deur. Waar heen? Met wie? En wat doen? Ik werd al moe van het idee. In een vlaag gooide ik het roer voor om. Dit keer geen wild feest, drukte met vrienden en etentjes, oorverdovende knallen van vuurwerk en dientegevolge leegte en vermoeidheid tijdens eerste dagen van het nieuwe jaar.

Dus noteerde ik de woorden ‘yoga retraite’ en ‘nieuwjaar’ in de google-machine en kwam ik al snel http://www.retraite-zweden.com tegen. Na enige twijfel en onzekerheid (wie gaat er nou met nieuwjaar alleen op reis? En wat als ik me ineens heel eenzaam ga voelen?) drukte ik op ‘enter’ en het ticket naar Rodjörna was geboekt. Ik zou nieuwjaar gaan vieren in ‘the middle of nowhere’ met ‘just me myself and I’…
Deze beslissing bleek een enorm cadeau voor mezelf. Na vier dagen van meditatie, stilte-ochtenden, wandelingen door het oneindige bos, inspirerende ‘zen fire talks’ belandde ik in een gevoel van rust, tevredenheid en vooral meer helderheid. Ervaringen uit 2011 kregen een plek en verwachtingen voor 2012 werden in perspectief gebracht.

Het nieuwe jaar werd ingeluid met een nieuwsjaarritueel waarbij aandacht werd besteed aan het achterlaten van het oude en het verwelkomen van het nieuwe. Het nieuwe werd vervolgens ondersteund door het openen van lichaam en geest tijdens twee dagen Vinyasa Yoga met Josefin Wikström waarin veel persoonlijke aandacht werd gegeven. Ik kan niet anders zeggen: heerlijk!

Mede dankzij de vriendelijkheid en eeuwige glimlach van eigenaren Annemiek (zeer aangename gastvrouw) en Aziz (fantastische kok en meditatie-leermeester) was mijn nieuwe invulling van oud-op-nieuw een verfrissende start van het nieuwe jaar.

Kijk voor meer informatie op www.retraite-zweden.com